مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طراحی سایت

طراحی سایت واكنش گرا ( ریسپانسیو ) چیست ؟

ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واكنشی می باشد. به این معنا كه طراحی سایت به گونه‌ای می باشد كه در صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت سایت به درستی نمایش داده می شود، به عنوان مثال زمانی كه شما از طریق گوشی یا تبلت سایت را تماشا می كنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر پیدا می كند كه قابلیت پیمایش سایت در این ابزارها به راحتی فراهم گردد. از طرفی در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز سایت به گونه‌ای مناسب نمایش داده می شود و به عبارت دیگر كاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می كنند از محتوا و ظاهر سایت شما كمال استفاده را خواهند برد.

طراحی سایت رایگان


در سال 2015 این كه یك وبسایت بدون واكنش گرایی یا همان قابلیت Responsive طراحی شود غیر قابل تصور است. اصطلاح واكنش گرایی در بین بیشتر طراحان وب سایت به گونه ای رواج پیدا كرده كه دیگر كسی نمیگوید " طراحی سایت واكنش گرا" فقط میگویند " طراحی سایت" كه در حال حاضر منظور از این دو دقیقاً یك منظور است

تكنیك های طراحی سایت ریسپانسیو از كجا آمده ؟

طراحی سایت شخصی

 

ظهور طراحی سایت واكنش گرا با گسترش استفاده از وب موبایل پدیدار شد. حتی در بدو ورود وب موبایلی، بسیاری از مقاله های طراحی سایت به این نكته می پرداختند كه سایت واكنش گرا بهتر است یا طراحی جداگانه موبایلی .
ولی با گسترش و تنوع ایجاد شده در ابعاد صفحات نمایش گجت های همراه، استفاده از طراحی واكنش گرا به یك امر بدیهی تبدیل شد و حتی برای طراحی سایت جداگانه نیز در حال حاضر از تكنیك های واكنش گرایی استفاده می گردد.

طراحی سایت Responsive تنها راه زنده ماندن وب

 

طراحی سایت شركتی

 

با سرعت فزآینده تغییرات در وب، ارقام و آمارها همیشه از رده خارج هستند و نمیتوانیم به عنوان یك سند برای حال حاضر به آن ها رجوع كنیم. اما اكثر تحلیل گران بر این باورند كه وب موبایلی به سرعت به 50 درصد از ترافیك بازدید وب سایت ها دست پیدا خواهد كرد. با این رشد طراحی سایت واكنش گرا به یك اصل اقتصادی نیز تبدیل می گردد، زیرا ما میتوانیم برای این تعداد از ابعاد صفحات نمایش، صدها سایت را طراحی كنیم ( اگر نگوییم هزاران سایت) كه البته زمان و مخصوصاً هزینه آن بسیار بالا خواهد بود، و یا میتوانیم طراحی واكنش گرا را انتخاب نماییم! این است كه میگوییم طراحی سایت واكنش گرا تنها راه زنده ماندن وب است، مخصوصاً در آینده. تا اینجا میدانیم كه این یك نیاز است، اما باید بدانیم كه طراحی سایت Responsive هم مانند بسیاری دیگر از طراحی ها برای بقا و پاسخگویی به نیازهای جدید همواره در حال به روزرسانی خواهد بود.

طراحی واكنش گرا برای دستگاه های پوشیدنی یا Wearables ( مانند اپل واچ )

طراحی سایت فروشگاهی

 

طراحی های رابط كاربری برای چنین نمایشگرهای كوچكی، چه ساعت اپل یا سونی یا آندرویدی چه سایر دستگاه ها، همیشه چالش هایی داشته و دارد. شما میتوانید با حفظ تمام المان های صفحه به گونه ای از طراحی بازخوردی معمول استفاده كنید، ولی در این ابعاد از صفحه نمایش، شما باید یك برج میلاد در نمایش سایت خود در این دستگاه های هوشمند ایجاد كنید كه قطعاً كاربر با اسكرول كردن این مقدار خسته خواهد شد و كاربردی نیست. راهكارهای مختلفی برای این نوع طراحی سایت معرفی شده و پیشنهاد خواهد شد، ولی به طور قطع یكی از مواردی كه مورد نیاز و پاسخ طراحی سایت Responsive در آینده خواهد بود موضوع دستگاه های هوشمند پوشیدنی است.

آینده طراحی سایت واكنش گرا


طراحی سایت واكنش گرا باید پاسخگوی موارد بسیار دیگری كه با ایجاد دستگاه های جدید و تكنولوژی های جدید می آیند باشد. شاید یكی از مهمترین آن ها در آینده چگونگی اسكرول كردن باشد، زیرا این موضوع در دستگاه های مختلف با ابعاد های متفاوت یكی از چالشهای حال حاضر این نوع سبك از طراحی می باشد.

همچنین استفاده از ورودی های متفاوت این گجت های همراه، همیشه یكی از چالش های طراحی سایت ریسپانسیو بوده است، زیرا در این دستگاه ها، بر خلاف كامپیوتر های همراه یا رومیزی كه از ماوس و كیبورد به صورت معمول برای ابزار های ورودی استفاده میكنند، لمس كردن صفحه و كلیدهای كاربردی دیگری كه در دستگاه قرار دارد یكی از راههای متنوع ورودی می باشد. ضمن اینكه دستورات صوتی و تصویری نیز كم كم در حال كارآمد شدن می باشند. هر كدام از این ورودی ها دارای حالات و ابزارهای مختلفی است كه همخوانی در آنها برای ایجاد یك رابط كاربری واكنش گرا، كار ساده ای نیست.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده